Przewaga Inbound Marketingu nad pozostałymi strategiami marketingowymi rozpatrywana jest na wielu płaszczyznach. Po pierwsze „marketing przychodzący” jest wartościowym sposobem pozyskiwania wiernych klientów. Nie jest oparty na nachalnej i denerwującej formie reklamy, a na ofercie, którą zainteresowani internauci będą mogli swobodnie odnaleźć. Reklama w Inbound Marketingu zaciekawia, intryguje, przekazuje najnowsze informacje i konkretne porady, a nawet rozśmiesza. Buduje pozycję firmy oraz przekonuje, że warto zainteresować się jej produktami lub usługami.
Wielkim plusem Inbound Martketingu jest mnogość kanałów, z których możemy korzystać. Oprócz mediów takich jak telewizja, radio, prasa, które zostały wchłonięte przez Internet, swoje działania możemy skupić również w mediach społecznościowych. Aktualnie to właśnie one odgrywają coraz większą rolę w procesie poszukiwania Klienta oraz w utrzymywaniu z nim pozytywnych relacji.
Co więcej Inbound Marketing wyrównuje szanse pomiędzy firmami różnej wielkości. Zautomatyzowane procesy technologiczne wykorzystywane w reklamie są stosunkowo tanie, dlatego też mała firma może konkurować z ogromną korporacją.
Kolejną zaletą jest możliwość całkowitego wyeliminowania ryzyka. Jeśli nastawiamy się na strategię Inbound Marketingu i wykorzystujemy przy tym pomoc specjalistycznych agencji, wszystkie działania są zupełnie bezpieczne. Agencja gwarantuje efekt i pomaga w przygotowaniu pełnego planu komunikacyjnego, a my osiągamy wymarzony cel za niskie pieniądze. Taki plan komunikacji są w stanie przygotować dla Ciebie pracownicy agencji Ebridge.
Stale rozwijający się Inbound Marketing ma coraz większe grono zwolenników. Od 2006 roku, kiedy Inbound Marketing powoli wkraczał na rynek, rokrocznie wzrasta liczba firm, które zdecydowały się wykorzystać właśnie taki pomysł na marketing. To najwyższy czas, aby Inbound Marketing zaistniał także w Twoim biznesie.