Ebridge

6 lutego 2016Inbound Marketing – daj się znaleźć Klientowi

Stale rozwijający się marketing koncentruje się na tym, aby szybciej reagować na potrzeby Klientów. Dlatego dzisiejszy sposób prowadzenia działań marketingowych powinien opierać się na strategii Inbound Marketingu, czyli tak zwanego „marketingu przychodzącego”. To kolejna forma marketingowa, która powstała w odpowiedzi na zmianę sposobu szukania i wykorzystywania przez użytkowników treści zawartych w Internecie. W ramach tej koncepcji, wszystkie podjęte zabiegi umożliwiają odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Użytkownicy znajdują to, na czym im zależy oraz angażują się w działania marketingowe, zwiększając przy tym lojalność wobec marki.

Inbound Marketing jest przeciwieństwem tradycyjnych metod marketingowych. Nie bazuje na agresywnej, narzucającej się formie reklamy (spoty reklamowe, bilbordy czy pop-upy), lecz stanowi „marketing za przyzwoleniem”. Użytkownik wyraża zgodę na odbiór przekazu reklamowego poprzez subskrypcję mailową lub wyszukując w Internecie dane produkty, usługi i informacje.

Ponadto Inbound Marketing opiera się na marketingu wirusowym, ponieważ nastawiony jest na rozpowszechnianie informacji przez samych użytkowników. Warto zwrócić uwagę na to, że treści dostarczane odbiorcom są wartościowe, użyteczne i wiarygodne, dlatego gwarantują nie tylko zainteresowanie produktem/marką/firmą, ale i dyskusję wokół niego. Wyżej wymienione działania generują bardziej sprecyzowaną grupę docelowych odbiorców oraz gwarantują zbudowanie z nimi trwałej relacji (tzw. strategia dojrzewania leadów).

Istotą Inbound Marketingu jest skuteczny mix działań SEO, PPC, Social Media i firmowych blogów. Wykorzystuje się wiele technik marketingowych, jednak najistotniejsza jest promocja w mediach społecznościowych – obecność na YouTube, Facebook, Linkedln oraz Twitter. Aktywność polega także na regularnym prowadzeniu bloga branżowego, optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych oraz content marketingu. W rezultacie nasza działalność wpływa na zwiększenie sprzedaży.

Agencja Interaktywna Ebridge specjalizuje się w przygotowaniu i realizacji działań z zakresu Inboud Marketingu.

Inbound Marketing w kilku odsłonach

Inbound Marketing opiera się na czterech głównych filarach. To statystyki strony, przywiązanie do marki, konwersja oraz mierzenie efektywności. Pierwszy filar zazwyczaj staje się największą przeszkodą dla firm. Spory odsetek użytkowników nie wie, w jaki sposób zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, a działania, które należy podjąć są tak naprawdę banalne. Od czego zacząć?

Należy stworzyć stronę atrakcyjną wizualnie oraz wypełnioną interesującymi wiadomościami/treściami. Ważne jest to, aby treści były stale uaktualnianie, ponieważ wtedy Klient wróci „po więcej”. Pomocne okazują się wcześniej wymienione techniki marketingowe, takie jak blogi i inne rodzaje mediów społecznościowych, a także mechanizmy Content Marketingu. Gdy pożądany odbiorca znajdzie się na naszej stronie internetowej, narzędzia stosowane w ramach Inbound Marketingu automatycznie skierują go na najciekawsze oferty, interesujące video, czy branżowe e-booki. Równocześnie często użytkownicy dobrowolnie udostępniają nam swoje dane kontaktowe. Pamiętajmy, że są to osoby, które naprawdę zainteresowały się naszymi zagadnieniami, a więc bardziej wartościowe niż przypadkowi internauci. Dzięki takiej współpracy dużo skuteczniej pozyskujemy leady i z łatwością możemy stworzyć odpowiedni plan sprzedaży.

Jeśli osiągniemy już satysfakcjonującą liczbę odwiedzin na naszej stronie, warto skupić się na kreowaniu lojalności Klientów wobec marki. Prowadzi do tego regularnie umieszczanie interaktywnych treści, korzystne opisy oferowanych produktów bądź usług. Wtedy zwykły użytkownik może stać się naszym stałym Klientem.

Jednak pozyskanie wielu wiernych zwolenników jest sporym wyzwaniem. Sukces zależy od pierwszego kontaktu potencjalnego Klienta z firmą, który najczęściej odbywa się poprzez wejście na naszą stronę internetową. Wtedy liczy się sposób, w jaki została zaprojektowana, jej oferta oraz precyzyjne Call to Action. W Inbound Marketingu ważny jest również pomiar efektywności. Warto wiedzieć, jakie działania marketingowe są skuteczne w odniesieniu do konkretnych produktów lub usług. Dzięki takim informacjom przeprowadzić można skuteczne kampanie reklamowe, dające dużo lepsze ROI. To najłatwiejszy sposób na uzyskanie stałego wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.

Copyright (C) 2016.

Wszelkie prawa zastrzeżone.