Ebridge

21 lutego 2016Social Media – wpływowe narzędzie

Zastosowanie Social Media rośnie z każdym dniem. Większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że są one wykorzystywanie na przykład w procesie rekrutacji kandydatów na stanowisko pracy. Serwisy społecznościowe stają się wtedy kopalnią wiedzy na temat pretendentów, z reguły nie przykładających wagi to treści, które publikują. Aktywność internetowa może wtedy znacznie pomóc, albo skutecznie przeszkodzić w zdobyciu pracy. Badania donoszą, że jedna czwarta rekruterów poszukuje kandydatów za pośrednictwem portali społecznościowych, na przykład Facebook’a. Ich liczba zwiększa się podczas aktywności na takich serwisach jak LinkedIn oraz GoldenLine. Tak jak odsetek head hunterów „polujących” na nowych pracowników w sieci jest niezbyt wysoki, tak zupełnie odwrotnie wygląda sytuacja, gdy rekruter sprawdza lub kontroluje osobę, którą chce się zatrudnić. Dlatego umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych, polegające na wykazywaniu się inteligentną aktywnością, publikowaniu interesujących informacji czy uczestniczeniu w fachowych dyskusjach może zostać zauważone przez rekruterów, a nawet pomóc nam w zdobyciu wymarzonego stanowiska pracy.

Badania Eurostatu wskazują na inne zastosowanie Social Media. Wyniki dowodzą, że w 2013 roku 30 % firm używało co najmniej jednego rodzaju mediów społecznościowych, by poprawić swoją pozycję w Internecie. Tendencja ta stale rośnie.

Portale społecznościowe wykorzystywane są także przez rządy największych państw świata. Social Media służą do prowadzenia polityki wewnętrznej i zagranicznej oraz do analizowania postaw społeczeństwa. Zastosowanie Social Media wiąże się także z kreowaniem oczekiwanych postaw społecznych zgodnych z założeniami politycznymi.

Podobnie z mediów społecznościowych korzystają przedsiębiorstwa. Działalność prowadzona jest w celach sprzedażowych oraz w ramach udostępniania klientom treści multimedialnych. Social media to także dobry biznes dla firm, które prezentują swoje produkty i usługi internetowej społeczności. Mają również coraz większe zasługi w działaniach związanych z public relations. Nie dziwi więc fakt, że średni budżet marketingowy firm przeznaczony na działania w Social Mediach wzrósł z 9 % w 2009 roku do 21 % w 2012 roku.

Copyright (C) 2016.

Wszelkie prawa zastrzeżone.